Blijdesteijn is op allerlei niveaus met verduurzaming bezig is, aldus Eylem Aladogan. In termen van persoonlijke aandacht, stabiliteit, degelijkheid, betrouwbaarheid en traditie. Er wordt bewust en kritisch ingekocht. Er is een atelier waar kleding met de hand op maat wordt gemaakt. Die onzichtbare maar prijzenswaardige aspecten van het bedrijf wil ze naar voren halen. Het liefst wil ze eenmalig de etalages ontwerpen. Die lenen zich voor het uitdragen van de duurzaamheidsboodschap aan de passant. En tegelijkertijd zal meer dynamiek en verrassing aan de buitenkant van het winkelpand bijdragen aan een hippe en eigentijdse uitstraling van het bedrijf. Ze ziet daarbij voor zich hoe in een korte film de ontstaansgeschiedenis van Blijdesteijn te koppelen is aan economische en sociale duurzaamheid: van zorgvuldige keuzes in de inkoop- en maakprocessen bij zakenpartners over de hele wereld tot en met klantvriendelijkheid en aandacht voor mensen uit de eigen regio.
Daarnaast ziet ze parallellen in het ambachtelijke en het vakmanschap binnen haar eigen beroepspraktijk. Daarom stelt ze voor een aantal sculpturen te maken, die er met een gewaagde, brutale, spannende en humoristische vormentaal voor zorgen dat niet alleen de bestaande klantenkringen maar ook jonge doelgroepen nieuwsgierig raken. Ze maakte alvast schetsen voor kunstwerken die denkbaar zijn als logo, als beelden die de sfeer van de winkelinrichting beïnvloeden of – op een wat brutalere schaal– als kunstwerk in de openbare ruimte.