Blijdesteijn Mode
familiegeschiedenis
SINDS 1833
In 1820 zet de van oorsprong Duitse Herman Freudestein voet op Nederlandse bodem. Op de vlucht voor de Jodenvervolgingen in Duitsland.
Zijn naam verhollandst hij tot Hijman van Blijdesteijn, en in 1833 begint hij een winkel in manufacturen: het begin van Blijdesteijn Mode.
De grondleggers van dit familiebedrijf gingen letterlijk én figuurlijk ‘de boer op’. Eerst met handkarren en later met paard en wagen bezochten zij hun klanten, woonachtig aan onverharde wegen op het platteland. In weer en wind. De barre tochten, die ze soms ploeterend door de modder van onverharde wegen aflegden, waren goed voor een hechte relatie met hun klanten waar concurrenten geen kans meer maakten.
Al vroeg werd ervoor gekozen landelijk te adverteren. Deze klantgerichte benadering en vooruitstrevende PR-aanpak zitten nog altijd in het Blijdesteijn-DNA.
vanuit een ander
oogpunt
AANTREKKINGSKRACHT
OP NIEUWE DOELGROEPEN
De familie is voortdurend nieuwsgierig naar mogelijkheden voor extra aandacht. De vraag is of er iets bedacht kan worden waardoor nieuwe doelgroepen zich aangesproken voelen om binnen te lopen.
Samenwerking
EYLEM ALADOGAN
Om antwoord te vinden op deze vraag is er een samenwerking gestart met Eylem Aladogan. Zij maakt tekeningen, sculpturen en installaties en is gefascineerd door natuur, wetenschap, techniek en ambachtelijke processen.
Blijdesteijn Mode
Voorstad 24
4001 LT Tiel
www.blijdesteijn.nl